Löpning & yoga

 
 
Bild. Pinterest
 
För en månad sen bestämde jag mig att nu ska jag se till att bli av med mina mammakilon en gång för alla. I våran familj är vi riktiga livsnjutare och lagar ofta god mat och tar ett glas vin till middagen. Träningen har alltid blivit bortprioriterad. Ingen bra kombination. Att dessutom kläderna sitter dåligt och att jag har dålig kondition gör mig bara mer taggad att ta tag i det här. Jag vill ju vara pigg och frisk! 
 
Sen jag började på Ikea har min energi sakta men säkert kommit tillbaka och jag lever mer i nuet. Min lediga tid går inte längre ut på att jobba ikapp.  Antagligen är jag rätt trög men efter 5 månader på mitt nya jobb är jag äntligen redo för mitt nya jag Även träningsmässigt. Jag vill vara en bra förebild för mina döttrar och leva ett hälsosamt liv där både mat och träning går hand i hand. Mitt arbete kräver också mkt och det är viktigt att jag orkar fokusera och leverera bra resultat.
 
I höstas anlitade jag en PT som gjorde ett bra gymprogram åt mig men orken och motivationen fanns inte riktigt. Övningarna var dessutom ganska tuffa så jag tappade snabbt suget. Att leta övningar på nätet för att se hur de ska utföras är inte riktigt min grej. 
 
Hur som helst.
I våras tog jag fram min gamla Blossom fitness yoga video och körde igång. Det fungerar toppen med min svaga ländrygg och jag har inte haft ont i ryggen sen dess. 
Sedan en månad tillbaks kör jag flera pass i veckan. Har även köpt en till yogadvd och denna är gjord av Josephine Selander. Hennes yogaform heter Viryayoga och är framtagen tillsammans med en naprapat. Passar mig perfekt. Svetten rinner varje gång och kroppen känns så mkt lättare efteråt. Jag varvar rask promenad/löpning med yoga samt lättare styrketräning. I morse testade jag Gillian Michels 30 days workout level 1 och den var verkligen toppen. Jobbigt som tusan men varierande övningar så det blev aldrig tråkigt. 
 
Om 1 1/2 vecka åker vi till Rodhos och lyckas jag bli lite fastare i kroppen fram tills dess så är det välkommet. De senaste 3 åren har jag vart den knubbiga lilla damen och det vill jag nu ändra på :-) 
De senaste 11 dagarna har jag lyckats få in hela 15 pass!!! Det känns väldigt bra och jag är fortfarande supertaggad och vill bara köra mer och mer. Dessutom har jag och maken endast druckit vin en dag och det var i lördags som vi hade kommit överrens om. 
 
Jag har en del kvar att jobba på när det kommer till kosten. Alkoholen är nu "under kontroll" dvs jag dricker bara lite vin till middagen på lördagar. Under vardagarna är målet en bra frukost bestående av kvarg, ägg och lite frön, lunchen blir ofta enligt tallriksmodellen dvs halva tallriken med grönsaker och sen ungefär en näve protein och en näve kolhydrater. På kvällen spårar det ibland ur tyvärr. Vi har ätit pizza någon kväll och på fredagkvällarna är ju chips min allra svagaste sida. Det är ju så gott!! 
Men men........jag vet mina laster och svagheter så det är bara att undvika att köpa hem dessa gosaker. 
 
R.M.I= rätt mental inställning
Det gäller allt i livet!!
 
Nu är det full fart till bästa jobbet på Ikea.
 
Allmänt | |
Upp